fbpx

Polerowanie Lakieru

Polerowanie Lakieru - od czego zacząć?

Przede wszystkim, zanim zaczniemy prace nad lakierem Twojego samochodu, trzeba odpowiedzieć sobie na ważne pytanie: w jakim celu ma zostać wykonane to polerowanie? Czy będzie to np. polerowanie lakieru pod powłokę ceramiczną czy polerowanie karoserii pod sprzedaż? A może odświeżenie powłoki lakierniczej? Celów, do jakich ma zostać wypolerowane auto, jest wiele. Dobrze sprecyzowane oczekiwania pozwolą z pewnością dobrać idealny pakiet dla Ciebie w odpowiednim zakresie cenowym.

Mechaniczne polerowanie samochodu.

Stosujemy najnowocześniejsze metody polerowania lakieru, które istotnie wpływają na efekt finalny. U nas nie ma mowy o żadnych hologramach czy mazach po pierwszych kilku myciach. Często spotykamy się z zapytaniem „a na ile taka polerka lakieru wystarczy?”. Odpowiadamy, że nie ma czegoś takiego „na ile polerowanie wystarczy”. Renowacja lakieru daje permanentny efekt – jeśli jest odpowiednio wykonana, to utrzyma się przez wiele lat, oczywiście przy odpowiednim dbaniu o uzyskany efekt.

Przygotowanie Lakieru pod Polerowanie.

Jest to jeden z najważniejszych procesów przed przystąpieniem do polerowania lakieru. Zasada jest jedna i można wyrazić ją prostym przysłowiem „jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz”. Mówiąc w skrócie – bez odpowiedniego przygotowania nie ma mowy o dobrym efekcie. Wiele firm nie przykłada się do tego etapu ze względu na brak wiedzy bądź kosztowny proces nabycia preparatów służących do dogłębnego oczyszczenia powierzchni. Takie samochody często trafiają do nas na poprawkę, np. po lakiernikach, którym zleciło się samo polerowanie. Lakiernik, jak sama nazwa wskazuje, specjalizuje się głównie w lakierowaniu, zaś detailer – w polerowaniu. Warto to rozróżniać, bo przecież domu nie buduje ekipa wykończeniowa, tylko murarz i na odwrót. Oczywiście w sytuacji, gdy obaj fachowcy zamienią się zadaniami, to jakoś sobie poradzą, jednak czy uzyskany wtedy efekt będzie satysfakcjonujący? Niestety nie.

Ile kosztuje polerowanie auta?

W renomowanych studiach wypadkową ceny jest liczba przepracowanych roboczogodzin przy danym zleceniu – zazwyczaj jest to 100 zł/h netto. Najczęściej zlecenie zamyka się w przedziale od 6 do 9 godzin, czasem i 12-13. W skrajnych przypadkach, gdy samochód jest bardzo mocno zniszczony (wręcz matowy), ilość godzin potrafi wynieść nawet do 30. Najczęściej jednak kwota standardowego polerowania z zadowalającymi efektami finalnymi waha się w przedziale 650-900 zł netto (kwota z wliczonym już przygotowaniem). Jeśli ktoś proponuje polerowanie lakieru dużo taniej, np. w kwocie 300 zł to generalnie nic z tego nie będzie, a cały efekt „wow” utrzyma się do pierwszego mycia. Są pewne procesy, których nie da się pominąć lub oszukać. Stąd też zapewne wzięło się popularne pytanie, o którym pisaliśmy wyżej.

One Step

499

Czas wykonywania: 1 Dzień
  • Niski Koszt
  • min 50-60% Usuniętych rys

2 Etapowa

899

Czas wykonywania: 2 Dni
  • Optymalna wybór
  • min 75% usuniętych rys

Pełna Korekta

1590

Czas wykonywania: 2-3 Dni
  • Dla Wymagających
  • min 95% usuniętych rys

Jakie polerowanie będzie odpowiednie dla mnie?

Przy wyborze polerowania należy kierować się głównie efektem, jaki chcemy uzyskać. Jeśli samochód jest Twoim oczkiem w głowie i chcesz, by wyglądał jak nowy, a nawet lepiej, wybierz pakiet dla wymagających. Jeśli dbasz o swój samochód i chcesz, by stosunkowo niedużym kosztem przywrócić mu blask, wybierz pakiet 2-etapowego polerowania. Jeśli natomiast auto służy Ci głównie do przemieszczania z punktu A do punktu B lub kupiłeś samochód bądź sprzedajesz i chcesz, by po prostu wyglądał schludnie i był nabłyszczony – wybierz One Step.

"Przy pierwszej wizycie skorzystałem z polerowania lakieru (poprzedni właściciel robił to na własną rękę, czego efektem były bardzo rzucające się w oczy hologramy). Mimo znacznego uszkodzenia powłoki lakieru chłopaki uratowali sytuacje i uzyskali idealną oraz gładką powierzchnię."
Damian Ć.
Klient

Dlaczego nie warto robić polerowania na własną rękę?

Polerowanie lakieru wbrew pozorom wcale nie jest prostym zabiegiem, jak opisują go często różne reklamy na znanych portalach sprzedażowych bądź kanałach wideo. Przystępując samemu do pracy bez odpowiedniej wiedzy, doświadczenia bądź odpowiedniego sprzętu, możemy w bardzo prosty sposób zrobić mnóstwo hologramów na lakierze, a w najgorszym przypadku przetrzeć lakier na rantach – zwłaszcza gdy nie znamy historii samochodu oraz grubości warstwy lakieru. Taka usługa nie kosztuje wiele i naprawdę nie zalecamy wykonywać tego typu zabiegów na własną ręke – szczególnie ręcznie, przy użyciu past lekkościernych. Chęć zaoszczędzenia paru „stówek” może wygenerować nam koszty ponownego malowania rzędu kilku tysięcy złotych.

"Polecam! Usługi wykonywane rzetelnie i na najwyzszym poziomie, z dbałością o szczegóły. Bardzo dobry kontakt z klientem, potrafią dopasować zakres usług do klienta i jego wymagań, fachowo doradzić i zaproponować najlepsze rozwiazanie a to wszystko w normalnej cenie."
Łukasz W.
Handlowiec